Tror du att du klarar av att göra flera saker samtidigt och ändå vara effektiv? Sorry, det klarar du inte – men det kan ändå finnas en... Läs mer


Hur bra och effektiva är dina jobbmöten? Undersökningar visar att du lägger runt en tredjedel av din arbetstid på möten – men att hälften... Läs mer


Är du en snäll och omtänksam chef? Bra! Brukar du stötta dina medarbetare när de har det svårt och förlåta deras misstag? Ännu bättre!... Läs mer


Känner du dig stressad av alla mail du får? Den goda nyheten är att du i så fall inte är ensam. Den dåliga är att du förmodligen blir en... Läs mer


Har du svårt att ändra uppfattning när du väl en gång har bestämt dig för vad du tycker? Då kan du ”skylla" på din hjärna, den gör... Läs mer


Hur intelligent är du? Om du är över medel är du bara att gratulera, då har du goda förutsättningar att göra ett bra jobb. Men om du är... Läs mer


Är du rädd för att erkänna dina misstag? Be om ursäkt när du gjort fel? Ta hjälp när du kört fast i ett problem? Då är det hög tid att... Läs mer


Litar du på din magkänsla när du fattar dina beslut? Eller är det analyser som gäller? Bäst är förmodligen en kombination – men då... Läs mer


Händer det att du har tråkigt på jobbet? Det är naturligtvis inte bra och kan till och med vara skadligt. Men det finns faktiskt stora... Läs mer


Brukar du ställas inför uppgifter i ditt arbete som du inte är helt säker på att klara av? Här kommer lite hjälp från forskningen om hur... Läs mer

Vill du att vi kontaktar dig
Vill du att vi kontaktar dig?
Skriv in dina uppgifter här nedan så tar vi kontakt med dig så fort som möjligt!